{month}
{day}

Megyei Zsinórlabda Diákolimpiai Bajnoksága

A tanulásban akadályozott tanulók nevelését, oktatását ellátó iskolák tanulóinak

Megyei Zsinórlabda Diákolimpiai Bajnoksága

 

-          nevezési létszám 10 fő

Megyei döntő I.- III. helyezettjei egyéni érem,

·         A rendezvény fő támogatói: Fogyatékosok Országos Diák-és Szabadidősport Szövetsége (FODISZ),

 

 

 

 

 

Zsinórlabda legfontosabb szabályok:

       

 

   6 m         3 m                       9 m

Szövegdoboz: alapvonal (nyitózóna)
támadási vonal
középvonal
         ®    3   ®
    4                       2
    ­           6           ¯
   5   ¬           ¬    1
                Pálya: 9x18 méter

 

Háló: 224 cm( női) magasságú

9 m

                Csapat: 6 fő van a pályán

 

                Labda: röplabda

 Csapatösszetétel: A játékban levő 6 versenyző közül, kettőnek lány diáksportolónak kell lennie.

Csere: játszmánként korlátlan cserére van lehetőség, de csak az edző előzetes jelzése alapján, a játék menetének zavarása nélkül.

A játékosok állásrendje: nyitáskor a játékosoknak az ábrán látható alakzatot kell felvenniük, nyitás után azonban a saját térfelükön tetszés szerint elmozdulhatnak.

Nyitáskor, illetve előtte a nyitó csapat tagjai az óramutató járásának irányába, egy forgást végeznek.

 

Játék időtartama: maximum 3 játszma 15 pont eléréséig (2:0; 2:1)     

 

A játszmák közötti szünet ideje: 3 perc

 

A játékmező (térfél): a csapatkapitányok, sorshúzással döntik el a játékmező vagy a nyitás jogát. A csapatok játszmák után térfelet cserélnek.

 

Hivatalos személyek: játékvezető (1 vagy 2); jegyzőkönyvvezető, vonalbíró

 

Öltözék: sportcipő, számozott mez 

               

A pontozás: minden hiba, pontnak számit - ha a csapat hibázik nyitáskor, labdatovábbításkor illetve bármilyen játékhibát követ el, a labdamenetet az ellenfél nyeri.